Historie

Založení

Továrna v Bratislavě

Německý výrobce cukrovinek Stollwerck expanduje na východ a zakládá pobočku v Bratislavě. Počáteční kapitál činí 300 000 marek a továrna nese jméno „Císařskokrálovská rakousko-uherská dvorní továrna na čokoládu bratří Stollwerckových“.
Založení
1896–1900

Štolverky dobývají železnici

Mléčné karamelky, tzv. „štolverky“, se prodávají v automatech na všech zastávkách rakousko-uherských železnic. Na konci 19. století se v bratislavské továrně kromě mléčných karamelek vyrábí také marcipán a peprmintové cukrovinky.
1896–1900
1913

Výrobní proces a rozšíření sortimentu

Ve výrobním procesu dominuje manuální práce. Průměrný denní výkon pracovnice v balírně je 25 kg zabalených mléčných karamelek. Výroba se postupně rozšiřuje na čokoládu a dezerty.
Výrobní proces a rozšíření sortimentu
1918 - 1938

Hity první republiky

V období 1. republiky se vyrábí bonboniéry s vlasteneckými jmény jako „Kriváň“ nebo „Detvan“, ovšem nejprodávanějším artiklem v tomto segmentu je bonboniéra „Tu mám rád“. Kilogram tohoto dezertu stojí pro velkoobchodníky 62,50 korun, konečná cena pro spotřebitele se vyšplhala na 85 korun.
Hity první republiky
1930–1940

Cesta z krize

Vlivem nepříznivých hospodářských poměrů je provoz redukován. V roce 1937 však firma opět hospodaří se ziskem. Celoroční výroba v předválečných letech představuje 2 300 tun výrobků při zaměstnanosti 700 až 800 pracovníků.
Cesta z krize
1931

Cukrovinky, které přináší radost

Vyráběný sortiment je stále pestřejší a lidé se těší z nových sladkých radostí − čokolády, kakaa, marcipánu, oplatek, kandovaného ovoce a dalších cukrovinek.
Cukrovinky, které přináší radost
1939–1945

Těžké válečné časy a výroba konzerv

Během 2. světové války se závod orientuje na výrobu ovocných džemů, marmelád a umělého medu. Je zde vybudována i moderní konzervárna, zpracovávající 500 vagónů ovoce ročně. Výroba čokoládových cukrovinek je omezena.
Těžké válečné časy a výroba konzerv
1945

Rudá armáda přichází

V prosinci 1944 je továrna poničena nálety a v dubnu 1945 se závod stává válečnou kořistí Rudé armády, jejíž tříměsíční pobyt spolu s přechodem fronty znamená pro závod větší škody než válečné bombardování. Naštěstí již v červenci 1945 odevzdává Rudá armáda továrnu státu.
Rudá armáda přichází
1946

Výroba se opět probouzí k životu

Na základě Benešových dekretů je celý závod zkonfiskován. V rámci centralizace hospodářství jsou do něj přesunuty stroje z dalších zkonfiskovaných podniků, zejména z českého pohraničí. Jako první je obnoven provoz konzervárny.
Výroba se opět probouzí k životu
1948

Slovenské závody na čokoládu, cukrovinky a ovocné výrobky

Bratislavský závod se stává součástí podniku „Slovenské závody na čokoládu, cukrovinky a ovocné výrobky“. Konzervárna je přesunuta do Rimavskej Soboty a závod zůstává čistě cukrovinkovým.
Slovenské závody na čokoládu, cukrovinky a ovocné výrobky
1958

Figaro přichází

Bratislavský závod je přejmenován na FIGARO n. p. a je sloučen se závody FIGARO v Trnavě a Piešťanech. Roku 1963 se FIGARO stává součástí kolosu Československé čokoládovny, který sdružuje všechny československé cukrovinkářské továrny.
Figaro přichází
1960

Výroba se mění

Figaro zpracovává kakaové boby, vyrábí polotovary, čokoládové, cukrářské a tukové polevy. K produktům patří jak čokoládové, tak nečokoládové cukrovinky, přestávají se vyrábět náročné kolekce, duté figurky, žvýkačky a oplatky.
Výroba se mění
1960–1970

Obaly Figara získávají popularitu

Obaly produktů vynikají svojí pestrostí. Objevují se motivy hradů, pohádky, kreslené postavičky, auta, ale i nezapomenutelné panenky Lena, Dana a Jana, které se dají z obalů vystřihnout a převlékat do papírových oblečků.
Obaly Figara získávají popularitu
1985

Moderní slovenský podnik a jeho růst

Roční produkce překračuje 18 000 tun výrobků. Figaro Bratislava má 36% podíl na celostátní výrobě kakaa a 20% podíl v tabulkových čokoládách. V porovnání s roční předválečnou výrobou se jedná o téměř osminásobný růst.
Moderní slovenský podnik a jeho růst
1992–1993

Vzniká akciová společnost

Založena akciová společnost Figaro, kde 67 % akcií získává Jacobs Suchard, který se v roce 1993 spojuje s Kraft General Foods Europe.
Vzniká akciová společnost
2000–2013

Figaro přináší novinky a limitované edice

Mezi výrobky Figara patří čokoládové tabulky, pralinky a tyčinky, přičemž nový design obalů uchovává čokoládu déle čerstvou. Rozšířené portfolio je 2x ročně doplňováno limitovanými edicemi.
Figaro přináší novinky a limitované edice
2021

Nová TV reklama a komunikace

V roce 2021 se Figaro rozhodlo připomenout se široké veřejnosti s novou televizní reklamou a kampaní s již známým sloganem Ten správný okamžik je teď.
Nová TV reklama a komunikace
2022

Skvělá chuť v novém obalu

Figaro kompletně převléká své produktové řady. Svěží moderní design nedostanou pouze obaly, ale také logo samotné značky. Jasně rozpoznatelná červeno-bílo-zlatá kombinace s královskou korunkou je ozdobou regálů s cukrovinkami.
Skvělá chuť v novém obalu
2024

Nové lahodné spojení Figaro a oplatek Siesta

Figaro zařazuje do svého sortimentu oblíbenou značku křupavých oplatek Siesta. Mění se i design obalů těchto lahodných oplatek, aby zapadly do portfolia Figaro.
Nové lahodné spojení Figaro a oplatek Siesta

© 2025 Mondelez Europe Services GmbH – odštěpný závod Česká republika, Praha IČO 01435485. Všechna práva vyhrazena.